Att vara lång

Fördelar:

-Man kan se mycket bättre än andra människor, för man ser över dom (alltså, mina ögon är ju inte bättre). Funkar dock inte så bra i sverige, eftersom jag inte är 2,50 meter, men i t ex thailand kan man se mil över alla små människor.

- man når saker. Eller, korta människor kan ju också nå saker, men man når saker som är högre upp. Kan ju vara bra.

- Mna kan ta längre steg. Då kan man komma fortare fram. Om det nu är viktigt.

Nackdelar:

- Ni vet bussens sidospeglar? Jag fick en sån smälld över huvudet när en buss körde förbi.... alltså, man kan slå sitt huvud som sitter hyfsat högt upp.

- Man kan inte alltid ha skyhöga klackar. Eller jag har klackar ändå, men inte alltid.

- det är svårare att gömma sig. Tänk en liten kines i en folkmassa. poff säger det, och kinesen är borta. Jag med mitt blonda huvud syns fan och med överallt. Nackdel om typ maffian jagar en. Men tur är, jag brukar inte bli jagad av maffian. Inte så ofta iallafall.

- om man flyger flygplan kan det hända att man sitter bakom en fet dansk som fäller bak sitt säte, och då är benen hyfsat fast....

Tilläggas bör att jag inte är så jäkla lång. 1,795 m mäter jag. Och ja, den sista halva centimeter är inte okej att avrunda. Jag är inte 1,8 m. Jag är 1,795. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bättre att vara lång än kort.... jag är 1,56, och jag får småjogga för att hinna med människor när dom går...

2009-03-28 @ 12:17:35
Postat av: Daniel

Borde du inte bli jättelång i dina klackar?

2009-03-28 @ 14:29:20
Postat av: tilda

plötsligt är jag glad över att vara asiat....

2009-03-28 @ 17:14:44
Postat av: Anonym

hahahahaahahahahahaahahahahha

2009-03-28 @ 17:16:02
Postat av: MLI

Jag hatar att vara lång.. ända tills det kommer till konserter.

Men just det här med att inte kunna gå i klackskor det är inte kul.. fast iofs så kan jag inte ha klackskor för med min längd följde stora fötter med x)

2009-03-28 @ 23:49:09
Postat av: Hanna

hehe du är på pricken lika lång som jag!! =) Får man fråga vad du har för skostorlek och vad du väger, eller e det att tränga sig på lite för mycket?:P

2009-04-01 @ 11:34:00
URL: http://hanna1991.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0